петак, 17. август 2012.

Blago meni :)


.....
Na najvišoj koti koju prelazim na Pirinejima je krst i oznaka. Gotovo je sa pentranjem. Bogu hvala. Uskoro zatim presecam put, pa polako do šume i kreće staza nizbrdo. Uspela sam! I did it! Hrabrim sebe kako sam uradila najteži posao i odsad ću lako. Tako mi rekoše. Pređeš Pirineje i posle je lako. Samo malo oko Cruz de Ferro i na kraju O Cebreiro. Ali, to je za mesec dana. Sad ću lepo, kad se spustim, naspavam se, odmorim, i laganica mesec dana. Za to vreme ću ući u formu, ojačati, i sve će biti mnogo, mnogo lakše.

Bože, koliko neznanje može da bude dobra zaštita. Da sam ikako mogla znati koliko me muka čeka, nit’ bih se radovala tom prvom uspehu, nit’ bih smela da nastavim dalje. Ipak, blaženo neznanje. I ja se radujem nizbrdici, kao, sad je sve pesma.

Ma koliko mi nizbrdo bilo lakše da dišem i samim tim da hodam brže, teret me je mučio i morala sam da stajem. Nespretna još uvek sa štapovima, išla sam nekako na foru, na staru slavu, na poverenje da ja to mogu, da sam ja ’sportski tip’.

Idem, idem i idem. Nigde nikoga. Sama u ogromnoj šumi. Zastanem, skinem ranac... šušne nešto... stavim ranac, idem dalje. Idem i sve se nadam, e sad će kraj, sad će nešto drugo, no ništa drugo se ne pojavljuje. Šuma, nizbrdica, kamenje. I traje. U nekom trenutku, sluđeno, stanem ispred jednog drveta i pitam ga ’Reci mi, molim te, je l da da je još manje od 3 kilometra do Ronsevaljesa, jel da???’ Drvo ćuti. Ponovim pitanje. Drvo i dalje ćuti, ali ja odlučim da jeste – još manje od tri kilometra, i veselo nastavim dalje.

8 коментара:

  1. Da, Margos :)))

    Blago tebi!

    Oko te sume i suskanja, ne vidi se iz teksta strah, ali odlucnost vrca na sve strane.

    Da li si stigla da pises u toku tog puta ili ti ove sekvence dolaze sada, dok ponovo u mislima prolazis tim putem?

    ОдговориИзбриши
  2. Bogme, bivalo straha, ne smem da lažem.:)
    Nisam stizala da pišem, ali sad vidim da sam zapamtila mnogo - imena, staza, susreta, svega. A putujem li putujem, nikako da se vratim. :)

    ОдговориИзбриши
  3. Moram i ovo da pitam: Da li si fotografisala?

    Blago tebi za imena, ja ih uopste ne pamtim, ali zato likove urezujem:)))

    Bas lepo sto putujes, tako i nastaju ove zanimljive price.

    Cekajuci jos, pozdravljam!

    ОдговориИзбриши
  4. Nisam mnogo fotografisala - nakon dolaska u Pamplonu, gde svaka zgrada, svaki balkon i još svašta nešto - zaslužuju fotografiju, odlučila sam da pamtim, a fotoaparat poslala kući.
    Ali, zato su mene često fotografisali - valjda sam im bila zanimljiva kad se izvalim negde pokraj puta, dok drugi negde žure i jure. Još kad bih imala te slike, to bi bilo lepo - no nemam pojma ni ko su, ni gde su ti ljudi.

    ОдговориИзбриши
  5. Одговори
    1. Meni sve vise i vise cini da ces ti ponovo tamo!

      Bas si me zainteresovala za taj put.

      Koliko je dana trajao?

      Jel si to sama odredila ili svako sebi odredjuje kako moze i koliko ce provesti dana?

      edit: obrisala sam nepismen komentar :)

      Избриши
  6. ... i men' se čini. :)))
    Ja sam hodala 37 dana + 1 dan ostala u Pamploni i 2 u Santjagu. Ukupno 40 dana.
    Sam(a) odrediš i odakle krećeš i koliko ideš i dokle ideš. Naravno, u mojoj glavi ima smisla ako pređeš ceo put (nogama), no, ljudi su išli onoliko koliko su imali dana na raspolaganju, para i snage.

    ps Sad sam radoznala šta je to _nepismeno_ pisalo :))))

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Fenomenalno!

      Da, moja baka je isla organizovano sa crkvom iz Subotice, jedan deo puta je isla autobusom, drugi peske, ali je bila koliko se secam odsutna petnaestak dana. Bila sam bas klinka. Kad je to bilo?!?

      Zanimljivo mi je to tvoje pesacenje, iznenadjena si i sama koliko si postigla..

      p.s. foliram se jer kucam bez naocara, pa jos i u mraku :)))

      Избриши